rano


chleb z pestkami dyni
1 szklanka mąki pszennej i 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
opakowanie suszonych drożdży, 2/3 szklanki ciepłego mleka, łyżeczka miodu
sól, pestki dyni, oliwa

drożdże mieszam z miodem i ciepłym mlekiem, odstawiam na 15 minut
do przesianej mąki dodaję 1/2 łyżeczki soli, chlust oliwy, rozczyn drożdżowy i 4 łyżki pestek dyni
miksuję hakami miksera, dodając w razie potrzeby ciepłej wody (ok 1/3 szklanki)
przykrywam ciasto folią spożywczą na około godzinę
miksuję ponownie, wkładam ciasto do keksówki (12x26) wyłożonej papierem do pieczenia
znów odstawiam na około godzinę 
piekę około 1h w 200 stopniach, studzę na kratce
(przechowuję zawinięty w lnianą ściereczkę )

inspiracja "Dieta Agaty" A.Jędraszczak

Komentarze

  1. I wszystko się zgadza! Tylko szlafrok u mnie różowy ;) Dobrego "rano" - co dnia! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajne to: dobre "rano" co dnia! to ja poproszę!
      i odwzajemniam:)

      Usuń
  2. Szlafrok - biało...różowy. Chciałabym szary :) Chleba nigdy nie piekłam, choć co rusz o tym marzę :)
    Dobrego dnia, wieczoru i całej reszty... :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uprzedzam, że pieczenie chleba uzależnia:) wpadnij w ten nałóg! :)
      pozdrawiam Cię Moniko :)

      Usuń
  3. a zwłaszcza celebrowane weekendowe rano :) takie rano lubię :)Dż2

    OdpowiedzUsuń
  4. szlafrok panterkowy i swiezy chleb czy jest cos lepszego Dj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodam jeszcze, że w pewnej kuchni daleko stąd. Dż2 :)

      Usuń
  5. mam nadzieje ze niedlugo upieke go dla moich kochanych dzieci Dj

    OdpowiedzUsuń
  6. cos zle zapisalam dj

    OdpowiedzUsuń
  7. pieke Twoj chleb jednocześnie prasujac pijac kawe i mieszajac składniki na batoniki muesli. dziekuje Ci za dawke energii, którą dostałam, za najlepszą niedziele ever, Miłego dnia my Friend:)
    p.s. potzrebuje jescze dwa słoiki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobra jesteś! o 7.13 taka energia! to będzie dobry dzień:)
      ps ja potrzebuję chyba jeszcze z dziesięć słoików.. :) i tackę, z którą pewnie zostałabym wyrzucona z domu:) i jeszcze parę rzeczy co już wiesz, a które to są mi niezbędne:)

      Usuń
  8. upieke placek i chlebek Dj

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz