No czytam i czytam te "Pięćdziesiąt twarzy Greya" i z każdą stroną mam coraz bardziej mieszane odczucia. 
A rolada genialna!


Rolada z mięsa mielonego - na obiad, i na kanapkę
- 1/2 kg wieprzowego mięsa mielonego 
- namoczona i odciśnięta bułka, 1 łyżka bułki tartej
- 2 jajka
- po 1/2 łyżeczki soli, pieprzu i majeranku
mieszam składniki wyrabiając dokładnie

na farsz:
- marchewka starta na tarce
- mały por drobno pokrojony
- 1/2 czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
- 20 dkg pieczarek drobno pokrojonych
smażę warzywa na oliwie z oliwek, aż powstanie zwarty farsz, przyprawiam solą, pieprzem, szczyptą ziół prowansalskich, odstawiam do ostygnięcia

na papier do pieczenia wysypuję garść bułki tartej,  wykładam mięso formując prostokąt (długości keksówki), na mięsie układam farsz (zostawiając trochę wolnego miejsca przy jednym dłuższym brzegu, w stronę którego zwijam),
pomagając sobie papierem zwijam roladę i  ułożoną na papierze do pieczenia przenoszę do keksówki, wierzch skrapiam oliwą
piekę ponad godzinę w 200 stopniach, wyłączam piekarnik i zostawiam jeszcze pieczeń na około 10 minut
przepis stąd

Komentarze

  1. z wypiekami na twarzy???czy bez? buziaki zaskakujesz mnie wiem ze sie powtarzam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! :)lubię Cię zaskakiwać:) ale, że rolada czy, że co?

      wypieków raczej brak, czasem śmieszy mnie ten Grey, czasem wkurza, z rzadka zaciekawia i kręci:)
      "nazywaj mnie Panem" bless you..

      Usuń
  2. Kurcze zawsze narobisz takiego smaka... zrób mi coś kiedyś jak przyjadę :) Dż2

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz