kto zabił dziadka Rubena?



cytrusowa babka piaskowa
inspirowana przepisem Agnieszki Maciąg

250 g masła - lekko roztopione ostudzone
250 g cukru pudru + 1 łyżka cukru waniliowego
250 g mąki pszennej + 10 g proszku do pieczenia
4 jajka

sok z 1/2 cytryny, 3 łyżki skórki pomarańczowej, garść płatków migdałowych
lub
sok z całej cytryny + otarta skórka

całe jajka ubijam z cukrami, gdy masa jest już puszysta, miksując na wolnych obrotach stopniowo dodaję
przesianą mąkę z proszkiem,  sok z cytryny, bakalie i na końcu masło
ciasto przekładam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia
piekę godzinę w 180 stopniach

Komentarze

  1. No kto???
    Polecasz książkę?
    Nie czytałam jeszcze nic spod pióra tej pani. Słyszałam wiele dobrego ale jakoś tak mijamy się.
    Na babkę teraz mam chęć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie powiem kto:))
      książeczka przeceniona kosztowała z 10 zł w empiku dlatego wrzuciłam do koszyka i przeczytałam w jedno popołudnie. oczekiwałam większych emocji no ale coś jednak iskrzyło bo przysiadłam cztery litery i połykałam kartki:))

      Kami, ta babka to mój hit wyprzedza marchewkowe nawet:)

      Usuń
    2. To niestety najgorsza z jej książek imo

      Usuń
    3. no tak odrobinę czułam się rozczarowana. Asia, to którą polecasz?

      Usuń
    4. Mnie jednak niezmiernie ciekawi kto ubił dziadka ;)
      Choć na te lepsze polecenia Asi czekam również (!).
      Babkę wypróbuję, bo kocham wszelkie babki ^^

      Usuń
    5. dodam jeszcze, że trupy są dwa;)

      Usuń
    6. Asia-tak naprawdę każdą inną ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam babki piaskowe! Niestety w moim piekarniku ciasto wychodzi strasznie przesuszone, jeszcze go nie rozgryzlam;) Udanego wtorku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta babka zawsze się udaje, a ja do ciast nie mam wielkiego talentu:) udanego Oluś!:)
      z deszczem śniegiem wiatrem, przynajmniej u mnie;)

      Usuń
  3. spózniłam się z urodzinowymi życzeniami,wiem...wybacz...Joasiu niech Twoje życie będzie jak dziki kwiat, który rośnie swobodnie, rozkoszując się pięknem i radością każdego dnia :*

    Walenty wie,ale nie chce mi powiedzieć ;) dowiesz się jak przeczytasz pfff...i to ma być mąż ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo jeszcze życzenia urodzinowe, dziękuję!:)
      Walenty wie co robi hehe

      Usuń
  4. Przeczytałam jak tylko została opublikowana w pl wersji. I wyczuwalna nuta migdałowa i kryminalna.
    Przy kawie, świetna. A babeczka cytrynowa przydałaby się jak nic do kompletu przy czytaniu.Jako że przepis łatwy, zapisuję sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka piaskowa zawsze kojarzy mi się z dzieciństwem i z mamą!
    Ciekawe, że ja sama nigdy piaskowej nie upiekłam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kilka dni temu przeglądałam baardzo stary przepiśnik mojej teściowej i prawie identyczny przepis na tą babkę znalazłam. wszystko co dobre ciągle aktualne:)

      Usuń
  6. o, pięknie! uwielbiam cytrusowe nuty w ciastach!
    ja dziś czekoladowo-buraczane serwuję gościom, zachwyceni ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz