szybciutkie ciastka migdałowe, ależ one wyszły dobre! będę spalać, trudno, niestraszny mi ruch fizyczny;)
krrruchutkie, pachnące wanilią.. no dobra, działajcie i dajcie znać Dziewczęta, czy podzielacie mój entuzjazm:)


kruche ciastka maślane 
(tradycyjne proporcje na kruche ciasto/ciastka to 3 2 1 czyli 300 g mąki 200 g masła 100 g cukru
ja zrobiłam z połowy porcji, dodatkami można dowolnie ciasto urozmaicać, sezam, mak, skórka cytrynowa itd..)

150 g mąki pszennej/tortowej
100 g masła zimnego pokrojonego w kostkę
50 g cukru pudru
szczypta soli, ziarenka z laski wanilii
garść migdałów posiekanych
jeśli potrzeba dodaję łyżkę zimnej wody, nie więcej

zagniatam szybko ciasto zwijam w ciasny rulonik, zawijam w folię aluminiową i wkładam na 30 minut do zamrażalnika, wyciągam kroję plasterki, układam na papierze do pieczenia, smaruję białkiem  i piekę 10-15 minut w 200 stopniach

Komentarze

  1. Cóż ja mogę rzec... po pierwsze primo - zajebiste zdjęcia w tle :) po drugie primo - umawiałyśmy się, że jedna drugiej kusić nie będzie, no chyba że na wódkę i to czystą, ze względu na obrus z Polskiego Lnu???????? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po trzecie primo, czuję się jeszcze jak w gościach, a po czwarte primo dobrze będzie:)

      Usuń
    2. *zdjęcie... z pośpiechu użyłam liczby mnogiej :))))

      Usuń
    3. będzie genialnie i pięknie moja panno! :*

      Usuń
    4. to zdjęcie w klimacie Judyty / zamierzam być szczęśliwa cholernie szczęśliwa*

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mniam! Zrobię w weekend! Czy ja dobrze czytam między wierszami? Czy odbyło się jakieś spotkanie na szczycie? :)

      Usuń
    2. to dopiero przed nami, bez Ciebie? nie żartuj:) ale już wiemy co i na jakim obrusie hehe

      Usuń
    3. No! Bo przez chwilę poczułam się odrzucona ;)
      "Co i na jakim obrusie" to już coś! - dobre, he he!

      Usuń

Prześlij komentarz