w styczniowe przedpołudnie

gdy byłam pochłonięta gotowaniem, prawie wiosenne słońce i gałęzie drzew wpadły mi do filiżanki.
Do filiżanki z pachnącą Świętami herbatą Pierwsza gwiazdka.


gołąbki bez zawijania
500 g wieprzowego mięsa mielonego
2 woreczki ugotowanego na sypko ryżu
mała główka białej kapusty (ok 1 kg) drobno posiekana, nasolona, odciśnięta
3 jajka
sól, pieprz ziołowy, majeranek
cebula, posiekana i podsmażona na oliwie i maśle

wszystko mieszam i doprawiam(ryż i cebula muszą przestygnąć),
na folię aluminiową wysypuję trochę bułki tartej, formuję w dłoniach gołąbki, obtaczam w bułce i krótko podsmażam na oleju, usmażone układam w dużym naczyniu do zapiekania
sos:
2-3 szklanki bulionu warzywnego, puszka pomidorów bez skórki, łyżka koncentratu pomidorowego, podgrzewam przyprawiam solą, pieprzem i cukrem, miksuję
gołąbki zalewam sosem i zapiekam ok 1 godziny w 180 st (sos musi przykrywać gołąbki prawie całkowicie, w dużej mierze gołąbki wchłoną płyn)

inspiracja ten przepis

Komentarze

  1. Ja jestem pochłonięta pracą i papierami, ale Słonko zagląda mi przez ramię.. ;) pięknie jest :) smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. W Tobie drzemie dusza artysty kochana. Nawet herbatę i gołąbki potrafisz pokazać tak, że świata bez nich wyobrazić się nie da :)
    Mnie te gołąbki za każdym razem wchłaniają cały sos i wychodzą suche jak cholera. Muszę zrobić dokładnie według Twojego przepisu :)
    U mnie dzisiaj bitki wieprzowe w sosie własnym z cebulką :) Mniam... Zrobiłam już wczoraj :) Dzisiaj dogotuję kasze gryczaną i zrobię na szybko surówkę z pekińskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A u mnie słoneczkowo dziś było, wykorzystałam skwapliwie. Podobnie jak przepis, z miłą chęcią sobie go zapitraszę.
    :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwek, zrób gołębie, a trzy dni gotowania będziesz mieć z głowy:)

      Usuń
  4. Golabki bez zawijania-ulunione danie wszystkich dzieci na moim osiedlu:) myslalam, ze to tylko taki nasz lokalny wybryk:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dzieci wiedzą co dobre:)
      lokalny, czyli jakiej części naszego kraju, zdradzisz?
      :)

      Usuń
  5. Dzisiaj wypróbowany przepis, dużo pracy ,ale niebo w gębie :))) Pozdrawiamy-Horochowiki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niunia! jestem dumna z Ciebie! :))
      ja planuję Twoją sałatkę z kurczakiem .. :))
      ściskam mocno mocno!

      Usuń

Prześlij komentarz