świat nie jest taki zły

Dostaję na maila, od Świetnej Dziewczyny,  przepis na barszcz. Wypijam kubek gorącego barszczu
i dziękuję Jej w myślach:).. A z buraczków powstaje sałatka:


sałatka śledziowa
słoik śledzi w oleju (wiejskich z cebulą, którą odrzucam)- odsączam i kroję w paski
buraczki z barszczu ok 0,7 kg- ścieram blenderem na tarce o  drobnych oczkach
pęczek szczypiorku
sos: mały kubek jogurtu naturalnego, łyżeczka musztardy, sól i pieprz

układam w naczyniu połowę buraczków, warstwę ze śledzi, posypuję połową szczypiorku
polewam sosem, na wierzch pozostałe buraczki i szczpiorek, delikatnie mieszam
dla mnie najlepsza zaraz po przygotowaniu, nie do końca wymieszana, kolorowa:)

Komentarze

  1. No i co ja mogę teraz napisać :)
    Dziękuję - za świetną dziewczynę, za przepis na sałatkę... za wszystko :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, napisz proszę jakiej wielkości ten słoik śledzi? Będę w rybnym to zakupię. Jeśli nie dzisiaj to jutro :)

      Usuń
    2. ja dałam taki:
      http://www.lisner.pl/pl/produkty/przetwory-rybne/marynaty-olejowe/wiejskie-filety-sledziowe-z-cebula.html
      ale ilość cebuli w słoiku troszkę mnie zdenerwowała
      może lepiej kupić w sklepie rybnym na wagę ok 500-600 g, mogą być też marynowane (też kiedyś robiłam z takimi) tylko trzeba je wymoczyć w zimnej wodzie
      :)

      Usuń
    3. W środę będzie zatem barszczyk i sałatka Twojego przepisu :) Już się cieszę :)

      Usuń
  2. Uwielbiam buraczki ze sledziem, w ogole śledzia. I tez teraz zjadłam sałatkę z nim, choć trochę inną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba raz uda mi się tu błysnąć w temacie kulinarnym, ja robię pod pierzynką, niby to samo, tyle że jeszcze dwie renety n grubej tarce, dają taki posmak kwaśności, Sałatka tak pyszna że już mam ślinkę na końcu języka, muszę tylko pomyśleć na którym końcu a nie...
    właściwie na obu końcach! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O proszę! dzięki za pomysł. Na pewno spróbuję:))
    I gdzieś Ty się Pańcia podziewała?? Diabeł nakrył ogonem chi chi :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz