home made with love

słodkie, a po chwili słone. i to jest fajne.
nieporadne i koślawe moje własne herbatniki. przypominają miłe sobotnie popołudnie.
zakupy  (te zawsze dobre na wszystko:), ulubiona ruda fryzjerka i rozmowy.


ciasteczka maślane Nigelli
90 g masła
100 g drobnego białego cukru + małe opakowanie cukru waniliowego (15g)
1 jajko
200 g mąki pszennej / u mnie orkiszowa jasna i taką polecam, są lepsze wg mnie + 1/2 łyżeczki soli +  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

miękkie masło ucieram z cukrami, dodaję jajko i  przesianą mąkę z proszkiem i solą, zagniatam
ciasto formuję w kulę, zawijam w folię spożywczą, odkładam na 1 h do lodówki
następnie dzielę na dwie części i rozwałkowuję podsypując mąką
wycinam ciasteczka, układam na dwóch blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia / w sumie wychodzi ok 30 ciastek / piekę 10-12 minut w 180 stopniach / brzegi muszą zbrązowieć, a środek pozostaje blady, studzę na kratce
przepis z książki "Nigella ucztuje"

a melodia na dziś może taka?

Komentarze

  1. uwielbiam nimi wyjadać Nutellę ze słoiczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko co zawiera element kruchego ciasta jak dla mnie jest genialne!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. CZyli udany dzien:) Slodkie a po chwili slone to cos dla mnie;) Mialam taka ulubiony gorzka czekolade z sola morska. Pycha! :) Slonecznej koncowki tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. udany był:). a ciasteczka interesujące. co Ty mówisz:) gorzka czekolada z solą o kurcze... :) to musiało być super

      Usuń
  4. Koślawe i własne są najlepsze.
    A moja fryzjerka też ruda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie koślawe najlepsze - robione z sercem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te wzorki na ciasteczkach czym zrobiłaś kochana? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stempel ze sklepu Duka. I jak nocne pieczenie?:-)

      Usuń
    2. Tak jak pisałam poza blogowiskiem - słoik nosze pod pachą, aby mieć choć kilka ciastek do kawy :)

      Usuń
  7. Kochana odezwij się, nie mam kontaktów, nie mam starego telefonu, czekam na jakiegoś sms

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz