ciacho

jabłkowo-rozmarynowe według przepisu Nigelli. ciężkie, złociste, idealne na rowerowe popołudnie:)
skubane na drewnianej ławeczce gdzieś w terenie, popite cydrem,  pośród kolorów lata.


ciasto jabłkowo-rozmarynowe
1 duże jabłko lub dwa małe / obrane pokrojone w kostkę + łyżeczka brązowego cukru + łyżeczka masła
+ łyżka soku z cytryny + mała gałązka rozmarynu
wszystkie składniki duszę kilka minut pod przykryciem, aż jabłka zmiękną, wyjmuję gałązkę rozmarynu
i odstawiam do ostudzenia

220 g miękkiego masła
100-120 g białego cukru  (w oryginalnym przepisie 150 g) + łyżka brązowego cukru do posypania
3 jajka
300 g mąki pszennej + 2 łyżeczki proszku do pieczenia
duża gałązka rozmarynu

zimne jabłka miksuję z masłem i cukrem, dodaję jajka, gdy masa jest puszysta, miksując na najniższych obrotach dodaję stopniowo mąkę z proszkiem
ciasto wykładam do małej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia,
posypuję brązowym cukrem i układam gałązkę rozmarynu
piekę w 170 stopniach około 1 h, ciasto odstawiam w foremce na kratce, aż ostygnie
smacznego!:)

Komentarze

  1. Rozmaryn i jabłka w cieście. Niezłe połączenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jablka kocham, rozmaryn tez moze to wlasnie ciasto dla mnie ;)
    Twoje wyglada super:)

    OdpowiedzUsuń
  3. koniecznie muszę zrobić! Jestem totalnie zakochana w rozmarynie, mam zresztą na parapecie i balkonie, więc korzystam dość często.

    OdpowiedzUsuń
  4. Joasiu, dzisiaj robie twoje ciasto:) Zobaczymy jak mi wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz