chleb faszerowany

jeszcze ciepły,  przed momentem wyciągnięty z piekarnika, z odrobiną keczupu, był pyszny.
świetny pomysł na zabranie kromki ze sobą, na wykorzystanie jakichś końcówek z lodówki.
a mój tydzień rozpoczął się słońcem, lekkim zamszowym płaszczykiem, wiosennymi butami, Stefanem
sypiącym piaskiem po oczach.. oraz złością, przesileniem, nerwem i nastrojami / współczuję M. ;)
mimo wszystko wiosennie ściskam!! :)


drożdżowa kanapka / chlebek faszerowany
350 g mąki pszennej + 1/2 łyżeczki soli + 30 g miękkiego masła

15 g świeżych drożdży + szczypta cukru + 180 g letniej wody  - mieszam odstawiam na chwilę

zagniatam blenderem ciasto, odstawiam w misce pod przykryciem na ok godzinę
wałkuję prostokąt i rozkładam farsz
zwijam roladę, brzegi zawijam pod spód, układam w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia
przykrywam odstawiam na 30 minut
wierzch smaruję jajkiem, piekę ok 25 minut  w 190 stopniach

farsz np: plastry sera żółtego, kostki sera pleśniowego i wędliny, oliwki, papryka konserwowa
w zasadzie oprócz sera pełna dowolność, ważne aby drobno składniki pokroić a roladę ściśle zwinąć

przepis z książki "Mała wielka uczta" Pauliny Stępień/kotlet tv.

Komentarze

  1. słyszałm rózne opinie o tej ksiażce-polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to dopiero pierwszy przepis wypróbowany z tej książki a chwilę już ją mam. na pewno zdjęcia nie powalają i to mnie razi.. ale na pewno będę gotować coś jeszcze bo przepisy proste a to lubię.

      Usuń
    2. Ja też takie lubię :) a jakąś książke kulinarną polecasz?

      Usuń
    3. Asia, mój regał w kuchni ugina się od kulinariów, ale nie mam ulubionej, którą poleciłabym tą i żadną inną;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. drożdżowe piątki u mnie obowiązkowe:) pizza lub pochodne:)

      Usuń
  3. Zaglądam do Ciebie i zaś i apetyt rośnie.
    Smaki wzmagają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mnie cieszy:) ciekawa jestem jak u Ciebie żywieniowo.. pamiętam o diecie i wykluczeniu czegoś pisałaś kiedyś

      Usuń
  4. a w Dublinie ponuro i deszczowo.. ale ma być lepiej! Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słońca zatem życzę Kochani!:)
      na podkarpaciu słonecznie i wiosennie dziś, całujemy ściskamy pozdrawiamy, dbajcie o siebie :)

      Usuń

Prześlij komentarz